کارشناس حوزه روابط بین الملل:

جنگ غزه، آمریکایی - اسراییلی است | کاخ سفید عامل تداوم جنایت صهیونیستهاست

کارشناس حوزه روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکا خود بخشی از جنگ غزه و در کنار اسراییل است، گفت: در واقع جنگ فعلی؛ آمریکایی- اسراییلی است.
کد خبر: ۱۴۴۵۵۰۹

جنگ غزه، آمریکایی - اسراییلی است | کاخ سفید عامل تداوم جنایت صهیونیستهاست

فواد ایزدی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه آمریکا خود بخشی از جنگ غزه و در کنار اسراییل است، گفت: در واقع جنگ فعلی؛ اسراییلی- آمریکایی است و نباید آن را محدود به صهیونیستها کرد.

وی ادامه داد: از روز اولی که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد واشنگتن بعنوان میدان دار صحنه وارد غزه شد و به نوعی مدیریت و هدایت رژیم صهیونیستی را در برابر حماس برعهده گرفت.

ایزدی خاطرنشان کرد: امروز عامل اصلی ادامه جنگ و کشتار مردم غزه آمریکا است.

ایزدی افزود: سلاح هایی که علیه مردم غزه استفاده می شود و هزینه های این جنگ نیز از سوی آمریکا حمایت می شود.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل افزود: بنا به اذعان یکی از روزنامه های آمریکایی؛ پهپادهایی که بر آسمان غزه می‌چرخند نیز بخشی از پهپادهای فرماندهی سنتکام هستند.

وی گفت: چند روز پیش نیز یکی از سناتورهای آمریکا گفته بود: جنگ غزه با دلارهای مالیات دهندگان آمریکا تامین می‌شود. از بمب‌های و تجهیزات نظامی ما استفاده می‌شود. ما با اسرائیل همدستیم. جنگ فقط جنگ اسرائیل نیست، جنگ آمریکا هم هست. این ظلم را نمی‌شود توصیف کرد.

ایزدی با بیان اینکه سنای آمریکا نیز چند روز پیش کمک ۱۴ میلیارد دلاری را برای کمک به اسراییل تصویب کرده بود، تاکید کرد: بنابراین در هر گونه حمله اسراییل به رفح نیز   آمریکا دخیل است و همانطور که گفتم این جنگ؛ اسراییلی-آمریکایی است.

وی‌در عین حال گفت: با توجه به اینکه بایدن هم در داخل کشور و هم خارج از کشور تحت فشار بین المللی است  برای عملیات روانی ممکن است گاهی هم دستور لغو ارائه کند، اما مهم ، عمل است و آن واقعیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها